A rituális vezetői öngyilkosság 12 legbiztosabb módja: #1 Hagyni hogy a munkatársak ne hallgassák meg egymást
Százezres veszteségeket okozó beszélgetések
Akár csak egyetlen egy, amúgy könnyen kezelhető, de figyelmen kívül hagyott kommunikációs hiba is szükségtelenül emésztheti fel a munkatársai energiáját és okozhat napi szinten is több százezer forintos konkrét veszteségeket.
Görgessen tovább! >>
Íme egy tíz perces, 52.500 forintos kárt okozó beszélgetés anatómiája
A feltételezés hogy az Ön cégét nem rabolják meg az alábbihoz hasonló, amúgy könnyen kezelhető, de figyelmen kívül hagyott kommunikációs problémák ennek a történetnek a fényébe igen költséges lehet.
Az alábbi rövid történet valós eseményeken alapul:
Péter épp befejez egy telefonbeszélgetést és szinte csak magának modva hogy “Szeged-projekt… helyettesítés megoldva!” kilép az irodából ahol összefut Mariannal.
A hölgy lelkesen, tele energiával csap le a férfira. “Szia Péter! Jaj de jó hogy találkozunk. Nem akarok erőszakoskodni de nagyon kellene a megoldás a helyettesítésre”
“Szia Mariann! A szeged-projektre gondolsz?” kérdez vissza a férfi.
“Igen arra.” Válaszolja Mariann és anélkül hogy levegőt venne folytatja “Értened kell, hogy mindenképpen el kell utaznom jövő héten. Tudod mondtam, hogy…” és belekezd egy részletes indoklásba, amelyet elmondott már azelőtt is. A szavai csak úgy árdnak, teljes határozottsággal és átéléssel.
Péter nagy levegőket véve igyekszik közbevágni. Újra meg újra szóranyaitja a száját, de esélye sincs meg is szólalni.
”Képzeld, sikerült…” mondaná, de Mariann csak beszél és beszél.
“Megvan a megoldás…” szúrja közbe, de a szavai lepattannak.
Aztán a szóáradat, ahogy kezdődött úgy egyszer csak véget is ér.
“Köszönöm hogy segítesz Péter! Hívj ha találtál helyetesítést.” Mondja Mariann és ugyanazzal a lendülettel hátat fordít és elviharzik. Péter tátott szájjal néz utána és már csak önmagának mondja:
“Megvan a megoldás, már megszereztem a helyettesítést.” aztán a fejét csóválva maga is útjára indul. “Már meg van oldva…”
Íme egy tíz perces, 52.500 forintos kárt okozó beszélgetés anatómiája
A feltételezés hogy az Ön cégét nem rabolják meg az alábbihoz hasonló, amúgy könnyen kezelhető, de figyelmen kívül hagyott kommunikációs problémák ennek a történetnek a fényébe igen költséges lehet.
Az alábbi rövid történet valós eseményeken alapul:
Péter épp befejez egy telefonbeszélgetést és szinte csak magának modva hogy “Szeged-projekt… helyettesítés megoldva!” kilép az irodából ahol összefut Mariannal.
A hölgy lelkesen, tele energiával csap le a férfira. “Szia Péter! Jaj de jó hogy találkozunk. Nem akarok erőszakoskodni de nagyon kellene a megoldás a helyettesítésre”
“Szia Mariann! A szeged-projektre gondolsz?” kérdez vissza a férfi.
“Igen arra.” Válaszolja Mariann és anélkül hogy levegőt venne folytatja “Értened kell, hogy mindenképpen el kell utaznom jövő héten. Tudod mondtam, hogy…” és belekezd egy részletes indoklásba, amelyet elmondott már azelőtt is. A szavai csak úgy árdnak, teljes határozottsággal és átéléssel.
Péter nagy levegőket véve igyekszik közbevágni. Újra meg újra szóranyaitja a száját, de esélye sincs meg is szólalni.
”Képzeld, sikerült…” mondaná, de Mariann csak beszél és beszél.
“Megvan a megoldás…” szúrja közbe, de a szavai lepattannak.
Aztán a szóáradat, ahogy kezdődött úgy egyszer csak véget is ér.
“Köszönöm hogy segítesz Péter! Hívj ha találtál helyetesítést.” Mondja Mariann és ugyanazzal a lendülettel hátat fordít és elviharzik. Péter tátott szájjal néz utána és már csak önmagának mondja:
“Megvan a megoldás, már megszereztem a helyettesítést.” aztán a fejét csóválva maga is útjára indul. “Már meg van oldva…”
Több mint 5 munkaóra a kukában!!!
Az intermezzot követően Mariann még vagy másfél órát “pörög” az ügyön lelkiismeretesen, de teljességgel feleslegesen. Ezalatt lefárasztja további két munkatársát, akik később szintén lelkiismeretesen fél-fél órát töltenek a már megoldott feladattal. Az egész frusztráció értéke további negyed-negyed órányi energiát emészt fel minden résztvevő munkaidejéből.
Mire Mariann megtalálta Péter e-mailjét, hogy “Feladat megoldva” ez az aprócska kommunikációs hiba összesen 5,25 munkaórányi felesleges költséget jelentett a cégnek.
Ön szerint hányszor ismétlődhet meg egy szervezeten belül hasonló láncreakció? El tudja képzelni hogy ez egymás meghallgatásának hiánya egyéb módokon is okozhat frusztrációt, energiaveszteséget és nagyon is számszerűsíthető kárt?
Négy egyszerű módja a “nem hallgatjuk meg egymást” kommunikációs hiba kiküszöbölésére
A COACH GAME Magyarország egyik vezető tréning és csapatépítő vállalkozásának “Hogyan bánjunk nehéz emberekkel?!” című 4+1 részes Minitanfolyama, melyet egy kísérlet erejéig DÍJMENTESEN hozzáférhetővé tettünk, zeniális tömörséggel és lényegre fókuszálással mutat négy viszonylag könnyen alkalmazható módszert a “meg nem hallgatás” és “egymás szavába vágás” kommunikációs hibákra.
Az átadott módszerekkel párhuzamosan az anyag egy-egy meglepően hatékony konfliktuskezelési megoldást is ad.
A Minitanfolyamaink ereje pont a rövidségükben és gyakorlatiasságukban van. Egy-egy rész 3-5 perc alatt befogadható. Konkrétan alkalmazható módszerek, adaptálható mondatok, vezetői utasításminták és kontroll protokollok teszik akár azonnal alkalmazhatóvá.
Csapatépítésre és csapatfejlesztésre specializálódott szakememberekként persze tudjuk, hogy egy szervezeten belül számos további kommunikációs és egyéb kihívással is találkozni. További Minitanfolyamaink – egy piaci teszt keretében, átmenetileg DÍJMENTESEN – szinte minden jelentős céges kihívást kezelnek, percek alatt befogadható könnyedséggel, de mégis átütő hatással.
Hogyan bánjunk nehéz emberekkel?!
4+1 részes jelenleg DÍJMENTES Minitanfolyam
Adja meg a legjobb e-mail címét és máris hozzáférhet ehhez, és ha szeretné a további irodai kihívásokat kezelő anyagainkhoz is!
Üdvözlettel:
Fábián Viktor
Szakmai Vezető, Team Builder
COACH GAME I rendezvenymuhely.hu
ui: Amennyiben úgy érezné, hogy az fenti esettanulmány túlzás, érdemes feltennie a következő kérdést: Amennyiben az Ön vállalatánál is előfordulnak hasonló szituációk, vajon mennyiben hátráltatják a cég ideális működését és vajon milyen erőfeszítés árán háríthatók el?
Sokszor könnyen kezelhető apróságok mentén lehet a legnagyobb előrelépéseket elérni. DÍJMENTES anyagunk révén alig néhány perc alatt birtokába kerülhet könnyen alkalmazható, a mindennapi munka légkört mégis jelentősen javító megoldásoknak.
Töltse ki az űrlapot és szabaduljon meg ettől a bosszantó és költséges kommunikációs hibától!
Minden jog fenntartva! 2023 © rendezvenymuhely.hu
GDPR adatvédelmi tájékoztató